تبلیغات
عمومی - روش صحیح تنفس در ورزش
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : مهدی ...............
نویسندگان
نظرسنجی
این مطالب مورد قبول هستن؟








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

دانلود آهنگ جدید
عمومی




تنفس صحیح هنگام تمرینات ورزشی

تنفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد.

در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین ون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد. این موضوع به عملکرد بهتر سخیستم لنفانی انسان نیز کمک می کند.
فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد
.
روش صحیح تنفس
توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و از روی نظم کنترل کنید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری کنید.
سعی نکنید تا با دهان نفس بکشید. البته برای خارج کردن سریعتر هوا می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای کشیدن آن اصلا" از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم باعث می شود تا هوا به حجم نامشخص (زیاد) وارد بدن گردد بدن اینکه فیلتر شود. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد.
تنفس از دهان باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کسری انرژی کمک می کند.
روش توصیه شده اینست که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش البته بهتر است که هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا" بسته باشد. البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد. در این حالت دهان در هر دو حالت (دو و بازدم) کاملا" بسته است.

اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. برای کشیدن تنفس، نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن مدت زمانی نسبی لازم است تا حرکت ریتمیک حفظ گردد، که این موضوع در هنگام انجام تمرینات امر مهمی است. همانطور که قبلا" نیز اشاره شد، آرامش در تنفس لازم است تا حفظ گردد.
بعد از انجام تمرینات و یا هنگام استراحت بین هر تمرین، سعی کنید تا به صورت عمیق در روش زیر چند مرتبه تنفس کنید:

اگر برای مثال یک ثانیه را صرف کشیدن نفس عمیق می کنید، چهار برابر آنرا (چهار ثانیه) می بایست برای نگه داشتن نفس در بدن صبر کنید. سپس در زمان دوبرابر آن (دو ثانیه) باید نفس را بیرون دهید. این مدت زمانها بستگی به نوع نفس کشیدن شما دارد. اما نسبتها می بایست رعایت شوند. یعنی اگر دم دو ثانیه به طول انجامد، نگه داشتن آن باید هشت ثانیه طول کشد و بازدم نیز چهار ثانیه.
این نوع روش تنفس چه برای کسانی که ورزش می کنند و چه کسانی که نمی کنند، در روز سه مرتبه ده باری توصیه می شود. یعنی ده بار صبح، ده بار عصر و ده با قبل از خواب.
تغذیه نیز نباید فراموش شود. اشخاص ورزشکار می دانند که هنگام ورزش نباید معده یا روده شان پر باشد. چرا که این موضوع به غیر از مشکلاتی که به سلامت انسان وارد می کند، باعث فشار به ریه نیز می شو
د.

+ نوشته شده در  جمعه شانزدهم مرداد 1388ساعت 13:56  توسط صالح روشن بین |  نظر بدهید


روش صحیح ورزش کردن

      روش صحیح ورزش کردن

 پیش از آن که ورزشکار تمرین خود را شروع کند ، بهتر است برخی از تمرینهای ابتدایی را تحت عنوان گرم کردن بدن انجام دهد ، منظور از گرم کردن بیدار ساختن بدن و به کار گرفتن آن برای آهنگ حرکتی سریع و گردش خون و بالا بردن تعادل عصبی و واکنشهای مربوط به آن است .

به هنگام گرم کردن بدن باید به اصول زیر توجه کرد .

۱- کلیه عضلات باید در گرم کردن به کار گرفته شود .

 ۲- مفاصل باید حداکثر زاویه هایی را که در حرکتهای ورزشی پیدا می کنند ، با گرم کردن به دست بیاورند.

 ۳- دستگاه گردش خون برای رساندن اکسیژن و مواد غذایی جهت سوخت و ساز بدن به فعالیت واداشته شود

 ۴- دستگاه تنفس برای کسب اکسیژن به مقدار کافی فعالیت کند .

 ۵- دستگاه عصبی برای صدور فرامین جهت آهنگ های سریع و عکس العمل به موقع ، به فعالیت وادار شود .

 ۶- حرکات گرم کردن باید از آسان و کند شروع و به مشکل و تند ختم شود .

 توجه : گرم کردن از صدمات بدنی در تمرین ها و مسابقه ها ( پارگی و کشیدگی عضلانی ، در رفتگی مفاصل و ....) جلوگیری می کند.

مراحل گرم کردن

پیش از هر تمرینی 15 تا 30 دقیقه ویژه گرم کردن بدن ، طبق مراحل زیر سفارش می شود :

 ۱- حرکات کششی ؛ هنگام گرم کردن ، اولین کاری که باید انجام شود حرکات کششی است ، این تمرین ها بدون آن که به طور سنگین و با فشار زیاد انجام شود باعث بالا رفتن دمای بدن و ماهیچه ها می شوند .

حرکات کششی باید شامل عضلات و مفاصل اصلی بدن مانند گردن ، پشت ، عضلات همسترینگ و چهار سر ران ، زرد پی آشیل ، سینه ، لگن و غیره باشد . در انجام حرکات مذکور باید از انقباض عضله و حرکات سریع خودداری گردد و در هر حرکت 20 تا 30 ثانیه مکث کرد .

 ۲- نرمشهای سبک : در موقع نرمش کردن عضله ها منقبض می شوند و به همین دلیل باعث افزایش بیشتر دمای بدن و عضلات می گردند. نرمشهای سبک باید شامل حرکاتی باشند که دسته های اصلی عضلات ، به ویژه آن های که مستقیما در انجام ورزش مورد نظر دخالت دارند را در بر گیرند . کل زمانی که برای این بخش هنگام گرم کردن در نظر گرفته شده 5 تا 10 دقیقه است .

۳- فعالیت های ویژه : آخرین مرحله از گرم کردن شامل حرکاتی است که در ورزش مورد نظر از آنها استفاده میشود . انجام این تمرینها دو هدف عمده را دنبال می کند .

الف- به دنبال این تمرین ها عوامل فیزیولوژیک همچون دما و جریان خون در عضلاتی که در ورزش  مورد نظر از آنها استفاده می شود به حد مطلوب می رسند .

ب- باعث هماهنگی چشم ، دست و دیگر مکانیسم های عصبی – عضلانی می شود که در ورزش مورد نظر دخالت دارد .

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم تیر 1388ساعت 22:50  توسط صالح روشن بین |  یک نظر






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 6 اردیبهشت 1392 :: نویسنده : مهدی ...............
نظرات ()
دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 03:00 ب.ظ
Set up of the vapor barrier was actually the straightforward part.
دوشنبه 20 فروردین 1397 06:14 ب.ظ
Have actually been taking little over a month.
دوشنبه 20 فروردین 1397 02:50 ق.ظ
Have been taking little over a month.
یکشنبه 19 فروردین 1397 03:46 ب.ظ
Have actually been taking little over a month.
یکشنبه 19 فروردین 1397 04:12 ق.ظ
Have been taking little over a month.
چهارشنبه 15 فروردین 1397 04:59 ق.ظ
(I consider in getting an excellent deal after I can!) Here is the AC Moore online handle
and here is Michael's.
سه شنبه 14 فروردین 1397 08:06 ق.ظ
You have questions about domain company. i attempted to answer them and try to supply tips about how could you be a
good Domainer.
دوشنبه 13 فروردین 1397 10:07 ب.ظ
Within the 2nd instance, Mary switches into self-compassion.
دوشنبه 13 فروردین 1397 08:02 ب.ظ
Through this hub, i am going to explain keeping different units
of a home according to the axioms of Vastu Shastra.
یکشنبه 12 فروردین 1397 06:48 ب.ظ
Now that I knew what was making my mom's breakout, I got down to discover out which varieties of jewelry did
not comprise nickel.
یکشنبه 12 فروردین 1397 01:31 ب.ظ
A gold pendant set with two mauve/pink tourmalines inside a
border of green enamelled leaves and with a pearl drop.
سه شنبه 7 فروردین 1397 04:48 ب.ظ
In effect, the blockchain customers are the administrator.
جمعه 3 فروردین 1397 06:45 ق.ظ
Dave Hastert is a tremendous carpet cleaning man.
پنجشنبه 2 فروردین 1397 11:32 ق.ظ
Enter blockchain know-how. What's blockchain?
دوشنبه 7 اسفند 1396 05:53 ق.ظ
Companies Offered by City Tree Administration, Inc.
سه شنبه 1 اسفند 1396 07:12 ق.ظ
Quickly, free online rates on your own motor condition.
شنبه 28 بهمن 1396 07:50 ق.ظ
It is also designed to tow two automobiles at a time.
پنجشنبه 26 بهمن 1396 03:09 ق.ظ
Get the app, and request towing service.
چهارشنبه 25 بهمن 1396 11:13 ق.ظ
Some individuals hire limo bus to move their company.
شنبه 21 بهمن 1396 12:35 ب.ظ
If some one wants expert view regarding blogging and
site-building then i advise him/her to go to see this web
site, Keep up the fastidious work.
سه شنبه 17 بهمن 1396 01:32 ق.ظ
fantastic issues altogether, you just gained a new reader.
What might you suggest in regards to your put up that you made a few days in the past?
Any sure?
چهارشنبه 20 دی 1396 03:59 ب.ظ
Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot
of spam comments? If so how do you protect against it, any plugin or anything you
can suggest? I get so much lately it's driving me insane so any
assistance is very much appreciated.
سه شنبه 14 آذر 1396 08:23 ق.ظ
This site truly has all of the information and facts I wanted about this subject and didn't know who
to ask.
جمعه 3 آذر 1396 02:01 ب.ظ
First off I would like to say excellent blog!
I had a quick question that I'd like to ask if you don't mind.
I was curious to know how you center yourself and clear your head prior to writing.
I've had difficulty clearing my mind in getting my thoughts out there.

I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes tend to be wasted just trying to figure out how to begin. Any ideas or
tips? Thank you!
شنبه 27 آبان 1396 03:59 ق.ظ
Whoa! This blog looks just like my old one! It's
on a totally different topic but it has pretty
much the same page layout and design. Wonderful choice of colors!
دوشنبه 22 آبان 1396 12:56 ب.ظ
It's difficult to find knowledgeable people for this subject, but you
sound like you know what you're talking about!
Thanks
یکشنبه 21 آبان 1396 12:13 ق.ظ
If some one desires to be updated with latest technologies afterward he must
be visit this site and be up to date every day.
جمعه 19 آبان 1396 07:57 ق.ظ
Undeniably believe that which you stated. Your favorite reason appeared to be
on the internet the simplest thing to be aware of.

I say to you, I certainly get irked while people consider worries that
they just don't know about. You managed to hit the nail upon the
top and also defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal.
Will likely be back to get more. Thanks
یکشنبه 14 آبان 1396 02:04 ق.ظ
Hey! Do you know if they make any plugins to assist
with SEO? I'm trying to get my blog to rank for some
targeted keywords but I'm not seeing very good success.

If you know of any please share. Cheers!
چهارشنبه 10 آبان 1396 11:47 ق.ظ
Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?

you make blogging look easy. The overall look of your site is magnificent, as well as the content!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30