تبلیغات
عمومی - روش صحیح تنفس در ورزش
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : مهدی ...............
نویسندگان
نظرسنجی
این مطالب مورد قبول هستن؟








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

دانلود آهنگ جدید
عمومی




تنفس صحیح هنگام تمرینات ورزشی

تنفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد.

در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین ون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد. این موضوع به عملکرد بهتر سخیستم لنفانی انسان نیز کمک می کند.
فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد
.
روش صحیح تنفس
توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و از روی نظم کنترل کنید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری کنید.
سعی نکنید تا با دهان نفس بکشید. البته برای خارج کردن سریعتر هوا می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای کشیدن آن اصلا" از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم باعث می شود تا هوا به حجم نامشخص (زیاد) وارد بدن گردد بدن اینکه فیلتر شود. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد.
تنفس از دهان باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کسری انرژی کمک می کند.
روش توصیه شده اینست که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش البته بهتر است که هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا" بسته باشد. البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد. در این حالت دهان در هر دو حالت (دو و بازدم) کاملا" بسته است.

اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. برای کشیدن تنفس، نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن مدت زمانی نسبی لازم است تا حرکت ریتمیک حفظ گردد، که این موضوع در هنگام انجام تمرینات امر مهمی است. همانطور که قبلا" نیز اشاره شد، آرامش در تنفس لازم است تا حفظ گردد.
بعد از انجام تمرینات و یا هنگام استراحت بین هر تمرین، سعی کنید تا به صورت عمیق در روش زیر چند مرتبه تنفس کنید:

اگر برای مثال یک ثانیه را صرف کشیدن نفس عمیق می کنید، چهار برابر آنرا (چهار ثانیه) می بایست برای نگه داشتن نفس در بدن صبر کنید. سپس در زمان دوبرابر آن (دو ثانیه) باید نفس را بیرون دهید. این مدت زمانها بستگی به نوع نفس کشیدن شما دارد. اما نسبتها می بایست رعایت شوند. یعنی اگر دم دو ثانیه به طول انجامد، نگه داشتن آن باید هشت ثانیه طول کشد و بازدم نیز چهار ثانیه.
این نوع روش تنفس چه برای کسانی که ورزش می کنند و چه کسانی که نمی کنند، در روز سه مرتبه ده باری توصیه می شود. یعنی ده بار صبح، ده بار عصر و ده با قبل از خواب.
تغذیه نیز نباید فراموش شود. اشخاص ورزشکار می دانند که هنگام ورزش نباید معده یا روده شان پر باشد. چرا که این موضوع به غیر از مشکلاتی که به سلامت انسان وارد می کند، باعث فشار به ریه نیز می شو
د.

+ نوشته شده در  جمعه شانزدهم مرداد 1388ساعت 13:56  توسط صالح روشن بین |  نظر بدهید


روش صحیح ورزش کردن

      روش صحیح ورزش کردن

 پیش از آن که ورزشکار تمرین خود را شروع کند ، بهتر است برخی از تمرینهای ابتدایی را تحت عنوان گرم کردن بدن انجام دهد ، منظور از گرم کردن بیدار ساختن بدن و به کار گرفتن آن برای آهنگ حرکتی سریع و گردش خون و بالا بردن تعادل عصبی و واکنشهای مربوط به آن است .

به هنگام گرم کردن بدن باید به اصول زیر توجه کرد .

۱- کلیه عضلات باید در گرم کردن به کار گرفته شود .

 ۲- مفاصل باید حداکثر زاویه هایی را که در حرکتهای ورزشی پیدا می کنند ، با گرم کردن به دست بیاورند.

 ۳- دستگاه گردش خون برای رساندن اکسیژن و مواد غذایی جهت سوخت و ساز بدن به فعالیت واداشته شود

 ۴- دستگاه تنفس برای کسب اکسیژن به مقدار کافی فعالیت کند .

 ۵- دستگاه عصبی برای صدور فرامین جهت آهنگ های سریع و عکس العمل به موقع ، به فعالیت وادار شود .

 ۶- حرکات گرم کردن باید از آسان و کند شروع و به مشکل و تند ختم شود .

 توجه : گرم کردن از صدمات بدنی در تمرین ها و مسابقه ها ( پارگی و کشیدگی عضلانی ، در رفتگی مفاصل و ....) جلوگیری می کند.

مراحل گرم کردن

پیش از هر تمرینی 15 تا 30 دقیقه ویژه گرم کردن بدن ، طبق مراحل زیر سفارش می شود :

 ۱- حرکات کششی ؛ هنگام گرم کردن ، اولین کاری که باید انجام شود حرکات کششی است ، این تمرین ها بدون آن که به طور سنگین و با فشار زیاد انجام شود باعث بالا رفتن دمای بدن و ماهیچه ها می شوند .

حرکات کششی باید شامل عضلات و مفاصل اصلی بدن مانند گردن ، پشت ، عضلات همسترینگ و چهار سر ران ، زرد پی آشیل ، سینه ، لگن و غیره باشد . در انجام حرکات مذکور باید از انقباض عضله و حرکات سریع خودداری گردد و در هر حرکت 20 تا 30 ثانیه مکث کرد .

 ۲- نرمشهای سبک : در موقع نرمش کردن عضله ها منقبض می شوند و به همین دلیل باعث افزایش بیشتر دمای بدن و عضلات می گردند. نرمشهای سبک باید شامل حرکاتی باشند که دسته های اصلی عضلات ، به ویژه آن های که مستقیما در انجام ورزش مورد نظر دخالت دارند را در بر گیرند . کل زمانی که برای این بخش هنگام گرم کردن در نظر گرفته شده 5 تا 10 دقیقه است .

۳- فعالیت های ویژه : آخرین مرحله از گرم کردن شامل حرکاتی است که در ورزش مورد نظر از آنها استفاده میشود . انجام این تمرینها دو هدف عمده را دنبال می کند .

الف- به دنبال این تمرین ها عوامل فیزیولوژیک همچون دما و جریان خون در عضلاتی که در ورزش  مورد نظر از آنها استفاده می شود به حد مطلوب می رسند .

ب- باعث هماهنگی چشم ، دست و دیگر مکانیسم های عصبی – عضلانی می شود که در ورزش مورد نظر دخالت دارد .

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم تیر 1388ساعت 22:50  توسط صالح روشن بین |  یک نظر






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 6 اردیبهشت 1392 :: نویسنده : مهدی ...............
نظرات ()
پنجشنبه 4 مرداد 1397 05:45 ب.ظ
I always was concerned in this subject and stock still am, thankyou for posting .
دوشنبه 25 تیر 1397 06:57 ق.ظ
Find out what other services they may provide.
یکشنبه 24 تیر 1397 10:09 ق.ظ
Find out what other providers they may present.
دوشنبه 18 تیر 1397 02:11 ب.ظ
Useful information. Very interesting topic, outstanding post.I bookmarked it.
دوشنبه 18 تیر 1397 08:07 ق.ظ
I came across your blog and loved it. I shared the
post on my Facebook and Twitter pages. My followers enjoyed your post.

I went a head and bookmarked your blog and will visit again. Again, nice post!!!


Nice blog. I shared your post with my followers on my
facebook and twitter followers. Your post was spot on and I enjoyed it.


Thanks for the posts. I love the article to where,
I shared it with my followers on Facebook and twitter.
دوشنبه 18 تیر 1397 03:02 ق.ظ
I was curious if you ever thought of changing the layout of your
blog? Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.
Youve got an awful lot of text for only having 1
or 2 images. Maybe you could space it out better?
چهارشنبه 13 تیر 1397 03:07 ق.ظ
Hurrаh, that's wha I was looking for, what
а information! present here at this web site, thanks admin of thiѕ
site.
سه شنبه 12 تیر 1397 07:35 ب.ظ
That is very interesting, You are an overly professional blogger.

I have joined your rss feed and sit up for looking for extra of
your excellent post. Additionally, I have shared your site in my social networks!
سه شنبه 12 تیر 1397 04:28 ق.ظ
Oh my goodness! Awesome article dude! Many thanks, However I am having difficulties with your RSS.

I don't understand the reason why I am unable to join it.
Is there anyone else getting similar RSS problems?
Anyone who knows the solution can you kindly respond? Thanx!!
دوشنبه 11 تیر 1397 06:37 ب.ظ
Αttractive secttion of content. I just stumbled upоn your
weblog ɑnd in accession capital to assert that I get in fact enjoyed axcount your blog ⲣosts.
Any way I will be subscribing to your augment and еven I achievement
you access consistently quickly.
دوشنبه 11 تیر 1397 05:22 ب.ظ
Hey great post. I hope it's alright that I shared this on my Twitter, if not,
no worries just let me know and I'll remove it. Either way
keep up the good work.
دوشنبه 11 تیر 1397 08:07 ق.ظ
What i don't understolod is actuaⅼly hoԝ yoս arre no
longer actually a lot mοre well-liked than yօu might be right now.
You are so intelligent. You know thus significantly in the
case of this matteг, proɗuced me in my view imaɡіne it frߋm а lot of varied angles.
Its like meen and women are not interested excpt it's something
to do with Woman gaga! Yօur personal stuffs outstanding.
All the time maintɑin it up!
یکشنبه 10 تیر 1397 11:51 ب.ظ
Hello, I think yoᥙr blοg might be having browѕer compatibility issues.
When I looк at your blog in Opera, it looks
fine but when opening in Ӏnternet Explorer, it haѕ
ѕome overlapping. I just wanted to give yoս a quick heads up!
Οther then that, аmazing blog!
یکشنبه 10 تیر 1397 11:10 ق.ظ
exactly where can you begin out? First thing you certainly can certainly do is begin out incorporating regional
into your search phrases. A fantastic illustration is if you're selling essential oils, your keywords could possibly be"essential oils," or"high quality essential oils." Now you
wish to introduce neighborhood, and that means you
can turn your key words to some long-term keyword using area, such as"essential oils London" or even"essential oils
in New York" as examples
یکشنبه 10 تیر 1397 07:47 ق.ظ
It's actually a nice and useful piece of information. I am glad that you just shared this useful information with us.
Please stay us informed like this. Thanks for sharing.
شنبه 9 تیر 1397 11:03 ب.ظ
I'm extremely impressed with your writing skills
and also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself?
Anyway keep up the excellent quality writing, it's rare to see a great blog like this
one these days.
شنبه 9 تیر 1397 10:24 ب.ظ
Today, I went tⲟ the beach with my children. I foᥙnd a seɑ shell andd
gave it to my 4 yeaг оld daughter аnd said "You can hear the ocean if you put this to your ear." Sһe pⅼaced tһe shell to hеr eear and screamed.
There was a hermit crsb іnside and it pinched hеr ear.
She nevеr wɑnts to go baϲk! LoL I know ths is totally
off topic Ƅut І haɗ to telⅼ someone!
شنبه 9 تیر 1397 05:30 ب.ظ
Wһat's up to аll, the contents present at this web page are genuinely awesomе for people experience, ԝell, keep uup the
nice work felloѡs.
شنبه 9 تیر 1397 02:50 ق.ظ
Amazing! Its truly remarkable post, I have got much clear idea regarding from this post.
جمعه 8 تیر 1397 05:33 ب.ظ
Good day! I could have sworn I've visited this blog before but after going through a few of the articles I realized
it's new to me. Nonetheless, I'm certainly delighted I stumbled upon it and I'll be book-marking it and checking back often!
جمعه 8 تیر 1397 08:10 ق.ظ
Hi there very cool site!! Man .. Beautiful .. Wonderful
.. I will bookmark your site and take the feeds also?I am satisfied to
seek out a lot of helpful information right here
in the post, we'd like work out more strategies in this regard, thank you for sharing.
جمعه 4 خرداد 1397 09:41 ق.ظ
We provide instructional and repair services
for owners.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 04:34 ق.ظ
Hardwood flooring add a lovely and pure touch.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 11:16 ق.ظ
Is your furnace or air conditioner not working?
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 11:39 ب.ظ
Plus: benefits and features of stable wooden flooring.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 11:56 ب.ظ
Mold spores won't survive in dry climates.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 08:27 ق.ظ
Air-con motors may need repairing occasionally.
دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 03:00 ب.ظ
Set up of the vapor barrier was actually the straightforward part.
دوشنبه 20 فروردین 1397 06:14 ب.ظ
Have actually been taking little over a month.
دوشنبه 20 فروردین 1397 02:50 ق.ظ
Have been taking little over a month.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30